Wyższa Szkoła Organizacji Turystyki i Hotelarstwa została utworzona w kwietniu 2002 r. (zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z 26 czerwca 1997r o wyższych szkołach zawodowych) i wpisana do rejestru niepaństwowych uczelni zawodowych pod pozycją 95, na podstawie decyzji Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.
Założycielem Wyższej Szkoły Organizacji Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie jest Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna GROMADA, działająca w Polsce od prawie 70 lat.
Studia licencjackie
Kierunek: Zarządzanie
specjalności:
- hotelarstwo i turystyka
- obsługa ruchu turystycznego
- logistyka
- ubezpieczenia
- marketing
- finanse
Kierunek: Turystyka i rekreacja*
specjalności:
- organizacja i obsługa ruchu turystycznego
- hotelarstwo i turystyka
Studia podyplomowe
3 semestralne
- kształcenia kierunkowego z zakresu: turystyka, hotelarstwo i gastronomia- dla nauczycieli (360h)
2 semestralne
- zarządzanie firmą turystyczną
- zarządzanie logistyką*
- zarządzanie ubezpieczeniami*
- zarządzanie finansami*
- marketing*
*) w trakcie organizacji
Celem Uczelni jest przygotowanie jej absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach wykonawczych oraz kierowniczych niższych i średnich szczebli zarządzania, przede wszystkim w:
- centrach informacji turystycznej,
- agencjach turystycznych,
- centrach kongresowych, targowych i wystawienniczych,
- hotelach, motelach, pensjonatach, ośrodkach rekreacyjno-sportowych.
Uczelnia przygotowuje również do zakładania i prowadzenia własnych małych i średnich przedsiębiorstw turystycznych.
Studia na Uczelni obejmują 6 semestrów zajęć dydaktycznych i 10 tygodni praktyk zawodowych, zgodnie ze standardami kształcenia, określonymi przez MEN. Absolwenci Uczelni otrzymują tytuł zawodowy licencjata.
Studia prowadzone są w trybie dziennym i zaocznym, przy czym:
|
- zajęcia na studiach dziennych odbywają się od poniedziałku do piątku;
- zajęcia na studiach zaocznych, odbywają się od godz. 16-tej w piątek, oraz w sobotę i niedzielę.
|
Zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się na początku października i kończą na początku czerwca następnego roku kalendarzowego.
Studia magisterskie
Absolwenci WSOTiH, na podstawie umowy zawartej pomiędzy Uczelnią i Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, mają możliwość kontynuowania studiów i uzyskania tytułu magistra w specjalności zarządzanie w turystyce na magisterskich studiach uzupełniających prowadzonych na tym Wydziale.
Rekrutacja na studia licencjackie
Studia prowadzone są w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym:
- zajęcia na studiach stacjonarnych odbywają się od poniedziałku do piątku
- zajęcia na studiach niestacjonarnych, odbywają się od godz. 16-tej w piątek, oraz w sobotę i niedzielę.
|
|
Kwestionariusz do pobrania w formacie .xls
Kwestionariusz do pobrania
Deklaracja uiszczania czesnego za I rok studiów licencjackich w WSOTIH - tryb dzienny i zaoczny
Deklaracje płatności
Umowa finansowa pomiędzy Studentem a WSOTiH
Umowa finansowa
Rekrutacja na studia podyplomowe
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie następujących dokumentów:
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe
- odpis dyplomu ukończenia studiów w oryginale,
- kwestionariusz osobowy pobrany z Biura Rekrutacji, bądź ze strony internetowej,
- ksero dwóch stron dowodu osobistego,
- deklaracja płatności pobrane z Biura Rekrutacji, bądź ze strony Uczelni,
- 2 zdjęcia,
- dowód wpłaty wpisowego
Wpisowe i opłaty za studia należy wpłacić na rachunek Uczelni:
ING Bank Śląski Nr rachunku 96 1050 1038 1000 0022 9916 9058
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Nauka języków obcych
Nauka języków obcych jest na Uczelni prowadzona przez Fundację LINGUAE MUNDI i trwa 6 semestrów. Zajęcia odbywają się w grupach 15 osobowych. Grupy tworzone są na podstawie wyników testu kwalifikacyjnego, a programy zajęć są zróżnicowane i dostosowane do poziomu znajomości języka w poszczególnych grupach.
Do wyboru jest nauka takich języków jak: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski. Warunkiem uruchomienia nauki danego języka jest zgłoszenie się co najmniej 15 osób. Studenci, którzy opanują język w odpowiednim stopniu, mogą przystąpić do organizowanego w Uczelni egzaminu na uzyskanie certyfikatu, uznawanego w Unii Europejskiej.
Praktyki
Na podstawie zawartego porozumienia, z OST Gromada, Uczelnia organizuje w okresie wakacji, a także w trakcie roku akademickiego, praktyki w biurach turystycznych i hotelach sieci OST Gromada. Obecny potencjał Gromady to:
- 19 hoteli (w tym w Berlinie i Kapsztadzie)
- 3 ośrodki wypoczynkowe
- 40 własnych i licencyjnych biur podróży
- 300 biur agencyjnych
Oprócz praktyk w sieci OST Gromada uczelnia organizuje praktyki w innych sieciach, oraz praktyki zagraniczne w: Niemczech, Włoszech i Grecji.
|